PATRIZIA køber nybygget boligejendom i København

Attraktiv og langsigtet investering i København, der er blandt de europæiske byer, som investorer prioriterer højest.

del denne artikel:

• Placering i Valby, som har den højeste forventede befolkningstilvækst i Storkøbenhavn
  • Ejendommen med seks etager består af 91 lejligheder og 6 byhuse
  • Fonden bag investeringen har nu aktiver til en værdi af 894 millioner kroner med et mål om en bruttoaktivværdi på 4,5 milliarder kroner

Augsburg/København, 17. juli 2018. PATRIZIA Immobilien AG meddeler, at virksomheden har opkøbt en boligejendom bestående af 97 enheder i Valby på vegne af en af sine paneuropæiske fonde, ‘PATRIZIA Europa Wohnen I’. Investeringen øger PATRIZIAs AuM i Danmark til 9,85 milliarder kroner.

Peter Helfrich, PATRIZIAs Regional Head North West Europe, siger: “For vores investor er denne transaktion med sin beliggenhed i et veletableret område i stadig udvikling en attraktiv mulighed for at erhverve en ny og fuldt udlejet boligejendom af høj kvalitet og med attraktive og langsigtede udsigter. Vores lokale investeringsteam har endnu en gang leveret en exceptionel investering for vores klienter.”

Købet er det seneste core-opkøb foretaget på vegne af Wohn-Invest Europa I, der planlægger at opbygge en indkomstfokuseret paneuropæisk boligportefølje i henhold til en langsigtet core ”buy-and-hold” strategi. Fonden, der har et mål om en bruttoaktivværdi på 4,5 milliarder kroner, har siden etableringen i starten af 2018 allerede købt aktiver til en værdi af 894 millioner kroner – heriblandt ejendommen i Valby og et boligprojekt i Dublin, Irland.

København forsætter med at være en af de højest prioriterede byer i Europa for ejendomsinvesteringer løftet af en god demografi, voksende økonomier og en høj livskvalitet. Hovedfaktorerne bag væksten i byens boligmarked er befolkningstilvæksten, tendensen mod yderligere urbanisering i Danmark og boligmangel pga. overskydende efterspørgsel.

Ejendommen, der for nylig blev færdigbygget, består af 91 lejligheder og 6 byhuse i et meget efterspurgt område blandt lejlighedssøgende i København. Valby har en af de højeste prognoser for befolkningstilvækst i hovedstadsområdet. Ejendommen er en del af byudviklingsprojektet Valby Maskinpark og er karakteriseret ved høj bygningsmæssig kvalitet og sin meget favorable og
centrale mikro-beliggenhed

PATRIZIA Immobilien AG har som aktivt investeringsselskab været på ejendomsmarkedet i Europa i mere end 30 år. PATRIZIAs aktiviteter inkluderer opkøb, administration, repositionering og salg af bolig- og erhvervsejendomme via egne licenserede investeringsplatforme. Som global leverandør af ejendomsinvesteringer i Europa arbejder PATRIZIA som anerkendt forretningspartner for store institutionelle investorer og detailinvestorer i alle større europæiske lande. PATRIZIA forvalter ejendomsaktiver for næsten 298 milliarder kroner, primært som porteføljemanager for forsikringsselskaber, pensionsfonde, uafhængige fonde, opsparinger, andelskasser og som medinvestor. Se www.patrizia.ag for yderligere information.

Kontakt:
Group Head of Corporate Communications