PATRIZIA erhverver boligportefølje på 223.000 kvm. i det vestlige Tyskland

PATRIZIA Immobilien AG meddeler, at selskabet har afsluttet købet af 223.000 kvm boliger i det vestlige Tyskland.

• Transaktion på et trecifret millionbeløb i euro
  • 3.488 boliger ligger udelukkende i det vestlige Tyskland
  • Boligerne er koncentreret i Nordrhein-Westfalen, Niedersachsen og Bayern
  • Lav tomgangsprocent

Augsburg, den 2. november 2016. Transaktionen blev gennemført på vegne af et større tysk forsikringsselskab for et trecifret millionbeløb i euro. "Der er fortsat stor efterspørgsel efter kvalitetslejeboliger i Tyskland, som det også ses af den generelt høje belægningsprocent i denne geografisk spredte portefølje", siger Philipp Schaper, Group Head of Transactions hos PATRIZIA Immobilien AG. "Vi er altid på udkig efter de mest lovende investeringsmuligheder i Europa, og det seneste opkøb sætter streg under vores evne til at identificere, opkøbe og forvalte disse aktiver." Porteføljen tilhørte oprindeligt flere private hollandske investeringsfonde.

Aktivporteføljen på 223.000 kvm er i dag 97 % udlejet og omfatter 3.488 boliger fordelt på 49 ejendomme beliggende i Nordrhein-Westfalen, Niedersachsen og Bayern med knap 300 boliger i Køln, godt 500 i Hannover og omkring 100 i München. De øvrige boliger ligger i Hamborg, Hesse, Baden-Württemberg og Berlin.

"Vi har opkøbt disse aktiver, fordi porteføljen har et stærkt grundlag med både en lav tomgangsprocent og gode geografiske placeringer, og det er i tråd med vores buy-and-hold-strategi", forklarer Peter Bergmann, Managing Director for PATRIZIA WohnInvest. "Derudover har vi planer om at privatisere individuelle ejendomme for at generere en vigtig indtægt til vores investorer."

PATRIZIA Immobilien AG har i over 30 år været aktiv som investment manager på ejendomsmarkedet i 15 europæiske lande. PATRIZIAs spektrum omfatter opkøb, forvaltning, værdiforøgelse og salg af bolig- og erhvervsejendomme via egne licenserede investeringsplatforme. Som et af de førende ejendomsinvesteringsselskaber i Europa er PATRIZIA en respekteret forretningspartner for både store institutionelle investorer og for private investorer i alle større europæiske lande. Selskabet forvalter i dag ejendomsaktiver for omkring 17 mia. euro, primært som medinvestor og porteføljeforvalter for forsikringsselskaber, pensionsfonde, statslige investeringsfonde og spare- og andelskasser. Yderligere oplysninger findes på: www.patrizia.ag.

del denne artikel