PATRIZIA erhverver boligejendom på 15.000 kvm i København

PATRIZIA har hermed fornøjelsen af at løfte sløret for investeringen i endnu en nyopført boligejendom på Teglholmen. Der er tale om en 15.000 m2 stor boligejendom på Teglholmen i Københavns Sydhavn opført af Reka Gruppen A/S.

• Beliggenhed i den populære Sydhavn
  • Ejendommen har 142 lejligheder i forskellige størrelser
  • Med købet øges PATRIZIAs AuM i Danmark til 6 mia DKK

"Boligmarkedet i København bliver ved med at være en attraktiv investeringsmulighed som følge af økonomisk vækst, lav inflation og historisk lave realkreditrenter samt fortsat ubalance mellem udbud og efterspørgsel," siger Rikke Lykke, Managing Director for PATRIZIA i Norden og fortsætter: "Og vi ser en stigende efterspørgsel fra internationale investorer, der har identificeret København som et interessant sted at investere."

Boligejendommen med udsigt over kanalerne i Sydhavnen og beliggende to kilometer fra Københavns centrum, indeholder 142 moderne lejligheder med altaner. Derudover indeholder den to erhvervsenheder og 90 parkeringspladser. Lejlighederne er hver især mellem 73 og 150 kvadratmeter fordelt på mellem to og fem værelser.

Sydhavnen vil komme til at nyde godt af forbedringer af den lokale infrastruktur. Med sin beliggenhed ud til vandet og korte distance til centrum, er Sydhavnen blevet et af de mest attraktive boligområder i København - især blandt unge familier. Og den lokale befolkning forventes at blive tredoblet fra det nuværende niveau på 5.000 til over 15.000 inden 2025.

REKA Gruppen har sammen med advokatfirmaet Kirk Larsen & Ascanius - på vegne af investeringsselskabet West-Coast Real Estate II - udviklet ejendomsprojektet West Coast Park på Teglholmen. Bag West-Coast Real Estate står en gruppe stærke vestjyske investorer, som nu har investeret 1 mia. kr. i ejendomsprojekter i København. Investeringsselskabets adm. direktør, Jesper Kristensen, siger: "Projektet er nu fuldført med stor succes, så 140 familier kan glæde sig over at komme til at bo i attraktive lejligheder få minutter fra Rådhuspladsen. REKA Gruppens kernekompetence er projektudvikling og gennemførelse af store byggerier i solide investeringsprojekter. Investerings- og udviklingsopgaven er løst med succes, og PATRIZIA er en perfekt ejer for fremtiden. Vi er nu klar til at investere i ny projektudvikling i hovedstadsområdet".

"Dette er det tredje boligprojekt på Teglholmen, som PATRIZIA har investeret i løbet af de seneste to år. Det vidner om vores lokale kontors stærke evne til at finde og erhverve nogle af de mest interessante investeringsmuligheder," siger Rikke Lykke. Sidste år investerede PATRIZIA i en nybygget boligejendom med 177 lejligheder, og i 2015 erhvervede PATRIZIA ligeledes en nybygget boligejendom med 127 lejligheder i det samme område. Advokatfirmaet Plesner var rådgiver ved alle tre transaktioner. Med denne investering når PATRIZIAs AuM i Danmark op på cirka 6 mia. DKK.

PATRIZIA Immobilien AG har været aktivt som investeringsselskab på ejendomsmarkedet i 15 europæiske lande i over 30 år. I PATRIZIA arbejder vi med køb, administration, repositionering og salg af bolig- og erhvervsejendomme via vores egne autoriserede investeringsplatforme. Som et af de førende ejendomsinvesteringsselskaber i Europa arbejder PATRIZIA som en anerkendt forretningspartner for store institutionelle investorer i alle større europæiske lande. På nuværende tidspunkt forvalter virksomheden mere end, hvad der svarer til 18 milliarder euro, primært som porteføljeforvalter og medinvestor for forsikringsselskaber, pensionskasser, uafhængige fonde, sparekasser og andelskasser. Se www.patrizia.ag for yderligere information.

del denne artikel