PATRIZA udvider sit asiatiske netværk med opkøb af Kenzo Capital Corporation i Japan

Opkøb skaber flere fordele for PATRIZIAs klienter.

del denne artikel:

• Med opkøbet skabes en lokal platform for japanske institutioner, der ønsker at investere i Europa sammen med PATRIZIAs lokale og globale investorbase
  • Opkøbet bygger på PATRIZIAs eksisterende samarbejde med KENZO inden for fondsadministration
  • PATRIZIAs investorbase får nu bedre adgang til det japanske ejendomsmarked via et erfarent lokalt team

Augsburg/Tokyo, 9. januar 2019. PATRIZIA Immobilien AG, den globale partner for paneuropæiske ejendomsinvesteringer, har købt Kenzo Capital Corporation, et Tokyo-baseret selskab inden for ejendomsrådgivning og asset management samt fund management- og investeringsaktiviteter for Kenzo Japan Real Estate GmbH. Det er et vigtigt skridt i PATRIZIAs ambition om at øge sit internationale netværk og tilbyde europæiske investeringsmuligheder til sit stigende antal globale investorer.

Kenzo Capital Corporation blev grundlagt i 2008 af Dr. Leonard Meyer zu Brickwedde. KENZO er en veletableret lokal platform med erfaring i at servicere europæiske investorer, der ønsker at investere i det japanske boligmarked gennem en dedikeret fond, som blev lanceret i 2017 i  samarbejde med PATRIZIA.  Meyer zu Brickwedde har selv stor erfaring med de lokale japanske investeringsmarkeder fra sin tid som leder af Tokyo-afdelingen af det nuværende UniCredit.

PATRIZIA har rejst cirka 22 milliarder kroner i egenkapital over de sidste par år fra asiatiske investorer. Opkøbet af KENZO kommer til at understøtte denne efterspørgsel yderligere. PATRZIA har øget sin globale rækkevidde de seneste år og har nu 24 kontorer globalt, herunder investor relations-kontorer i Japan, Hong Kong, Sydkorea, Australien, USA og på tværs af Europa.

Over halvdelen af PATRIZIAs institutionelle investorer på globalt plan investerer i flere PATRIZIA produkter. Opkøbet af KENZO etablerer PATRIZIA i Japan og giver japanske institutionelle investorer mulighed for at diversificere deres porteføljer – på tværs af alle aktivklasser og risikoprofiler i alle større europæiske lande - via en lokal platform, som er del af en veletableret paneuropæisk organisation.

Wolfgang Egger, CEO i PATRIZIA, siger: “Opkøbet af KENZO er en fortsættelse af vores nuværende samarbejde med dem og en mulighed for at udvide vores globale netværk. At tilbyde vores investorer brede valgmuligheder, mens vi forfølger de mest attraktive  risikojusterede afkast, er kernen i PATRIZIAs forretning. Opkøbet giver vores investorer fordele, der går begge veje. Vigtigst af alt giver det os en platform, der gør det muligt at fortsætte vores arbejde mod at kunne placere asiatisk kapital i de europæiske markeder, hvor vi har investeret aktivt i over næsten fire årtier.”

Dr Leonard Meyer zu Brickwedde, formand og CEO af Kenzo Capital Corporation, siger: “KENZO har haft succes med at etablere sig selv som en troværdig partner på det japanske ejendomsmarked. Vi har fundet den rette partner i PATRIZIA til give japanske institutionelle investorer - som vi har et langt forhold til - mulighed for at investere i europæiske ejendomme. Ligeledes ser PATRIZIA på KENZO som et kompetencecenter, som europæiske klienter kan bruge til at investere i Japan. På den måde kan vi vækste den fond, som vi lancerede sammen i 2017.”

Om Kenzo Capital Corporation
Kenzo Capital Corporation blev grundlagt i 2008 som en platform inden for rådgivning og asset management i japanske ejendomme. Primære investorer er udenlandske ejendomsinvestorer især europæiske investorer. Selskabets ni mand store team - med Kenzo Japan Real Estate GmbH som fund manager - administrerer den fond, som de lancerede i samarbejde med PATRIZIA i 2017.

PATRIZIA Immobilien AG har som aktivt investeringsselskab været på ejendomsmarkedet i Europa i mere end 35 år. PATRIZIAs aktiviteter inkluderer opkøb, administration, repositionering og salg af bolig- og erhvervsejendomme via egne licenserede investeringsplatforme. Som global leverandør af ejendomsinvesteringer i Europa arbejder PATRIZIA som anerkendt forretningspartner for store institutionelle investorer og detailinvestorer i alle større europæiske lande. PATRIZIA forvalter ejendomsaktiver for næsten 298 milliarder kroner, primært som porteføljemanager for forsikringsselskaber, pensionsfonde, uafhængige fonde, opsparinger, andelskasser og som medinvestor. Se www.patrizia.ag for yderligere information.

Kontakt:
Head of Corporate Communications