Anne Kavanagh ansat som CIO for PATRIZIA Immobilien AG

PATRIZIA Immobilien AG kan med glæde meddele, at Anne Kavanagh er ansat i en nyoprettet stilling som Chief Investment Officer (CIO), hvor hun vil styrke virksomhedens direktion yderligere og understøtte PATRIZIAs strategi om en stærkere international tilstedeværelse. Hun tiltræder sin nye stilling den 17. april 2017.

Anne Kavanagh kommer til PATRIZIA med over 25 års erfaring fra ejendomsbranchen. Hun kommer senest fra en stilling i AXA Investment Managers – Real Assets, hvor hun de sidste 7 år har været Global Head of Asset Management and Transactions, Real Assets med ansvaret for virksomhedens asset management, development- og transaktionsteams.

Inden da har hun haft lederstillinger i en række internationalt anerkendte virksomheder. Blandt andre: Administrerende direktør for fast ejendom hos Lazard, chef for fast ejendom i Europa hos Cambridge Place Investment Management og international direktør med ansvar inden for kapitalmarkedsforretningen i Jones Lang LaSalle.

Med Annes ansættelse kommer direktionen til at bestå af fire medlemmer: Wolfgang Egger, Chief Executive Officer; Klaus Schmitt, Chief Operating Officer; og Karim Bohn, Chief Financial Officer; samt altså Anne Kavanagh, Chief Investment Officer. Direktionsudvidelsen afspejler virksomhedens ekspansion og dens fortsatte efterstræbelse på at tilbyde investeringsløsninger inden for fast ejendom til nuværende og potentielle kunder på globalt niveau.

Wolfgang Egger, CEO, kommenterer ansættelsen således: “Anne har fremragende resultater på sit CV, som hun har opnået gennem sit arbejde på tværs af mange ejendomscyklusser og på flere internationale markeder. I PATRIZIA oplever vi en markant efterspørgsel fra global kapital efter investeringer i de europæiske ejendomsmarkeder, og vi tror fuldt og fast på, at vi med Anne i denne nye stilling vil fortsætte med øge vores fremgang og tilstedeværelse betragteligt i hele Europa – til gavn for vores investorer.”

Anne Kavanagh siger: “Jeg ser frem til at starte i PATRIZIA som CIO. I de seneste år har PATRIZIA haft succes med at transformere sig fra en tysk til en europæisk investeringsplatform.
Det er et stærkt udgangspunkt for yderligere vækst i alle aktivklasser og risikoprofiler inden for fast ejendom på tværs af Europa. Jeg glæder mig til at bidrage med min erfaring og mit netværk og hjælpe til med at gøre virksomheden til førstevalg, når det gælder ejendomsinvesteringer i Europa.”

Anne Kavanaghs ansættelse kommer efter et år med bemærkelsesværdige resultater i PATRIZIA, der forvalter mere end, hvad der svarer til 18 milliarder euro i fast ejendom. Det drejer sig blandt andet om ansættelse af seniorprofiler i USA, Europa og Australien for at styrke PATRIZIAs globale rækkevidde og kapacitet inden for fundraising så vel som gennemførslen af store investeringer for et voksende antal internationale investorer, fx erhvervelsen af den højeste skyskraber i Tyskland, Commerzbank-Tårnet, på vegne af en asiatisk investor.

PATRIZIA Immobilien AG har været aktivt som investeringsselskab på ejendomsmarkedet i 15 europæiske lande i over 30 år. I PATRIZIA arbejder vi med køb, administration, repositionering
og salg af bolig- og erhvervsejendomme via vores egne autoriserede investeringsplatforme. Som et af de førende ejendomsinvesteringsselskaber i Europa arbejder PATRIZIA som en anerkendt forretningspartner for store institutionelle investorer i alle større europæiske lande. På nuværende tidspunkt forvalter virksomheden mere end, hvad der svarer til 18 milliarder euro, primært som porteføljeforvalter og medinvestor for forsikringsselskaber, pensionskasser, uafhængige fonde, sparekasser og andelskasser. Se www.patrizia.ag for yderligere information.

del denne artikel